Jste zde

Domů

Gerlos - tip na túru

Rakousko - vrcholek Seespitze

Pro milovníky turistiky máme připraven jeden tip na túru. Dostanete se na vrcholek Seespitze (2365 m.n.m.), výchozí bod je malé parkoviště v Gerlosu, v údolí Schwarzachtal.

Ihned za parkovištěm vede cesta směrem na jih přes středně příkré pastviny, několikrát cesta překříží silnici a stoupá až k pastvině Weissbachalm. Vpravo od pastviny půjdete po silnici, která vede poměrně mírným stoupáním nahoru lesem až se dostanete na velký lesní průsek k pastvině Weissbachalm Mitterleger.

Dále pokračujte kolem pastviny Hochleger a po širokém horském hřbetu na jihozápadě směrem k vrcholku Seespitze. Po této cestě se dostanete až do nadmořské výšky 2 050 metrů. Zde odbočíte z této stezky, která vede dále k Torhelmu. Budete pokračovat po zmíněném hřbetu po stezce směřující na jihozápad, střídavě projdete přes vrcholky a prohlubně, až se dostanete těsně před dva nenápadné kopečky. Ten napravo je Seespitze.

Často se používá také trasa přes údolí bezi oběmi hřbety, která vede k vrcholkům Torhelm a Seespitze. Je ale bezpečnější zůstat na již zmiňovaném, levém hřbetu.

Čas chůze: 3 – 3,5 hodiny
Výškový rozdíl: 1 187 metrů

Při výborných podmínkách, nejlépe na jaře, můžete z Seespitze pokračovat směrem na jih k Brandbergjochu a dále na východ podél příkrého severního úbočí Brandberger Kolms k horní východní pastvině Schwarzachalm. Na závěr sejdete k dolní pastvině a přes údolí Schwarzachtal se dostanete zpět do výchozího bodu.